Tanszékünk 2014. október 11-én Nyílt Napot tartott, ahol egész napos programokkal vártuk az érdeklődő középiskolásokat.
Délelőtt előadásokat hallgathattak meg a diákok (Az aranyszarvasok népe az Alföldön. A szkíták régészeti hagyatéka az Alföldön /Dr. Kulcsár Valéria/, Móra Ferenc és a hunok /Kürti Béla/, Találkozás a honfoglaló magyarokkal /Dr. Révész László/. Ezt követően pedig a Móra Ferenc Múzeum tárlatvezetéssel egybekötött bronzkori és egyiptomi kiállítását tekinthették meg az érdeklődők.
A délutáni program keretében tanszékünk munkatársai szakmai bemutatót tartottak régészhallgatók bevonásával, melyek gyakorlatorientált kötetlen beszélgetések voltak egy-egy kisebb résztémában. Ennek során a témával kapcsolatos tárgyakat és egyéb szemléltetőeszközöket is bemutattak. A hallgatóságot több kisebb számú csoportba osztottuk (7–8 fő), és egymással párhuzamosan több helyszínen zajlottak a bemutatók (Móra Ferenc nyomdokain. Válogatás Dr. Molnár József gyűjteményének őskori anyagából /Botyánszki Anna, Majdán Mira, Mellár Balázs régészhallgatók/; A germán minimál stílus. Egy 6. századi házbelső bemutatása /Dr. B. Tóth Ágnes egyetemi docens; Mészáros Boglárka régészhallgató/; Ha nem is a tizenharmadik, de kiváló harcos lehetett. A Pácin–Szenna-dombi sír bemutatása /Pintér-Nagy Katalin tudományos segédmunkatárs/; Mit sütsz, kis szűcs? Mit és miben sütöttek-főztek eleink? /Dr. Wolf Mária egyetemi docens; Bíró Gyöngyvér PhD-hallgató/; Akiért a harang szól. A harangöntés rejtélyei /Berta Adrián PhD-hallgató/; Miről árulkodnak a csontok? Betekintés az antropológia világába /Dr. Molnár Erika egyetemi adjunktus, Bereczki Zsolt PhD-hallgató/; A természettudományos vizsgálatok jelentősége a régészetben. Látogatás a kormeghatározást végző laborokban /Dr. Sipos György egyetemi adjunktus, Tóth Orsolya PhD-hallgató/.
A tanszékünk által megszervezett rendezvény elsődleges célja az volt, hogy a diákok érdeklődését felkeltse ezzel a középiskolákban kevésbé oktatott tudományággal kapcsolatban, valamint olyan ismereteket nyújtson, melyek kiegészíthetik a középfokú intézmények történelemoktatását.